Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

MasterCard a Citibank přinášejí jako první v historii ČR karty pro bezkontaktní placení

Společnosti MasterCard a Citibank přinášejí unikátní bezkontaktní platební metodu PayPass, která se již osvědčila po celém světě, včetně Slovenska, kde PayPass funguje již od roku 2008.

„Jsme moc rádi, že můžeme poprvé v historii nabídnout českému zákazníkovi platební karty s bezkontaktní platební technologií PayPass. Platby s MasterCard PayPass se řídí třemi zásadami – rychlost, bezpečí a pohodlí. Tuto kartu stačí prostě jen přiložit k bezkontaktnímu platebnímu terminálu a je zaplaceno. Kartu držíte během platby v ruce, tudíž ji máte neustále pod kontrolou. Bezkontaktní technologie je benefitem jak pro držitele karty, kdy kartu pouze přiloží ke čtečce a odchází, ale také pro obchodníky. Těm tyto platby ulehčují především manipulaci s hotovostí a umožňují rychlejší pohyb front u pokladen,“ říká Brian Lang, generální ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Při nákupu již zákazníci nemusejí hledat hotovost, dávat kartu pokladní, protahovat ji čtečkou ani zadávat PIN, jak tomu bylo doposud. Kreditní kartu Shell MasterCard od Citibank stačí jednoduše přiblížit ke čtečce, která je schopna si data přečíst na bezdotykové bázi, a je zaplaceno. U nákupů v hodnotě nižší než 20, resp. 25 EUR není vyžadován PIN ani podpis držitele karty. PayPass je proto ideální v místech, kde je důležitá rychlost, např. ve fastfoodech, trafikách, parkovištích či v městské hromadné dopravě. O popularitě této technologie svědčí i fakt, že k prvnímu čtvrtletí 2011 bylo ve světě vydáno přes 92 miliónů PayPass platebních karet.

„Na bezkontaktní kreditní kartě Shell MasterCard od Citibank zůstávají všechny dosavadní funkce, parametry a výhody beze změn. S touto novou kartou můžete stále platit obvyklým (kontaktním) způsobem a nadále využívat všech jejích benefitů, jako je například bonus ve výši 5 % z každého nákupu pohonných hmot na čerpacích stanicích Shell v celé ČR, bezúročné období až 55 dní a mnoho dalších. Navíc, díky tomu, že je tato kreditní karta první bezkontaktní kartou na českém trhu, mají naši klienti výhodu být vůbec prvními uživateli této novinky,“ uvedl Bhaskar Katta, ředitel Consumer Bank v české Citibank.

Terminály pro bezkontaktní platby budou na český trh zavedeny během několika měsíců. Do té doby mohou zákazníci platit bezkontaktně téměř po celém světě, což je především v letním období zahraničních dovolených velkou výhodou. Celkový počet obchodníků, kteří akceptují MasterCard PayPass, je přibližně 311 tisíc ve 37 zemích světa. Obchodní místa akceptující bezkontaktní platby najdeme např. ve Velké Británii, Polsku, Turecku, Francii, Švýcarsku, na Slovensku a dalších zemích. Zaplatit bezkontaktně můžete v londýnském bistru Pret-a-Manger, v restauraci McDonald na curyšském letišti, v supermarketu Carrefour v Paříži či v bratislavské ZOO. Seznam obchodních míst akceptujících bezkontaktní platby naleznete například na http://www.mastercard.us/cardholder-services/paypass-locator.html.

„Na základě praktických testů mohu potvrdit, že transakce prostřednictvím karty PayPass je rychlá, jednoduchá a velmi pohodlná. Zaplacení zboží trvalo řádově 5 vteřin,“ popisuje svou zkušenost Dalibor Z. Chvátal, odborník na platební karty a šéfredaktor finančního serveru Měšec.cz, a dodává: „V bezkontaktních platebních technologiích vidím cestu ke snížení počtu hotovostních transakcí a tím i větší komfort pro zákazníky. Karta je bezpečná a navíc mezinárodní, takže svému držiteli může ušetřit peníze za výběr z bankomatu. Jsem rád, že se na český trh tato platební možnost dostává. Ačkoliv dnes u nás představuje zajímavou novinku, věřím, že za pár let půjde o naprosto běžnou záležitost.“



Čtěte také

marketing Investice 2024? ..Možnosti a aktuální trendy

marketing S hypotékou je možná dobré si pospíšit ..

marketing Fio reaguje na změnu sazeb ČNB u hypotečních i splátkových úvěrů

marketing CREDITAS od dubna nabízí půlroční termínovaný vklad se sazbou 3,6 % p. a.

marketing Klienti ČSOB od nynějška smí prohlížet ve Smartbankingu i účet v jiné české bance

marketing Fio banka se chystá na poplatky – někdy je přímo ruší, jindy zlevňuje

marketing Raiffeisenbank nabízí účet s úrokem 3%

marketing Revolut obdržel evropskou bankovní licenci, má ambice stát se výhradní aplikací v ohledu spravování osobních financí